Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2015, 07:43:35 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Have a great 2015 from all of us at RPGfan. :)
355465 Posts in 14448 Topics by 2259 Members
Latest Member: hubrisnxs
* Home Help Search Login Register
  Show Posts
Pages: 1 ... 436 437 [438] 439 440 ... 767
6556  Media / Single-Player RPGs / Re: Best PS3 exclusive JRPG? on: March 14, 2012, 12:15:11 PM
When I read the thread title I thought the same as most people here: Valkyria Chronicles

Oddly, I didn't care too much.
I was kinda perturbed by the setting to begin with though, the anime influence that trickled it's way to the game annoyed me as well.  Battles were pretty great, though, I do confess.  Unfortunately I didn't beat it when I saw it's trade-in value was high. D:
6557  The Rest / General Discussions / Re: What's the haps? on: March 14, 2012, 11:48:33 AM
Lecture was so fucking stupid.  So I did my daily surfing, saw a video for Kat Graham's new music video.  What I like is that... um, she has some facial asymmetry, her left eye is higher than the right (see also: Shannon Doherty and Bradley Cooper).  Her music video closeups show her wearing a fancy eyepatch most of the time.

I always like what Hollywood or whatever does to hide faults.  There was also an American/Canadian Idol winner.  She was a bit heavier set [ie; fat], and her first music video had her sitting behind a chair most of the time, and another was mostly just showing her face because, I guess, her body was too fat for the camera.


On another note, I'm kinda glad the dude got banned... again.  Can we at least ask how old the peeps are we wanna ban??  I'm curious and hopeful it doesn't go passed 15.
6558  Media / Single-Player RPGs / Re: Monster World Collection coming to XBLA (and PSN?). Rumor: SoA/Shenmue PSN/XBLA on: March 14, 2012, 10:46:40 AM
Althought Skies of Arc ticked me off after a while -- be nice playing it (or getting a sequel of whatever sort) one day. 

Anyways...
Gimme gimme.
6559  Media / Miscellaneous Games / Re: Journey - thatgamecompany's new title on: March 14, 2012, 10:45:27 AM
The dynamic theme is kinda meh, especially compared to the Little Big Planet one.

It's a crime against humanity that we haven't gotten either the Demon's OR Dark Souls themes in the US. The latter's are FREE on the JP PSN.


For the amount of potential of PSN... I feel like it's used poorly.

Ah well.  How do you make your own theme?  Clearly no one else is doing it that well.
I mean, thatgameco couldn't have made some icons for their theme to look all...weird symbol-version of shit?  :(
6560  The Rest / General Discussions / Re: The NEW Game Journal on: March 14, 2012, 07:52:08 AM
I bought Journey.
I played it.
Beat it.

This game is seriously way too short, and I'll actually call that a hamper to how I recommend it.
It IS unique, it has NEVER been done, and it is GORGEOUS.  No doubt about it, I guess that's why the asking price doesn't make me feel bad -- and I pretty much missed every achievement other than "meet X amount of players" and "beat the game".  The ending was *amazingly* done, and makes you "o"-face for sure, but I thought the wrap up (during credits) was... meh.

Some players are cocks, they'll leave you and just come and go.  But some you can...bond with and without saying a goddamn thing other than that weird in-game "tone-language".  It's amazing how they really make you benefit from working together, and since everyone looks the same, there's this weird point where two people just start working together.

I'll play it again, get the achievements that I can.  Some of the ones you're supposed to do with a buddy are going to be realllly tricky since you cannot actually communicate.

8/10.

But the BEST 8/10 ever, if that makes sense.
+ Gorgeous
+ Never been done
+ Less is MUCH more

- Too fucking short
- Travelling by foot is lengthy and annoying.
- Replaying the last level (too long, you essentially walk through it)
6561  Media / Single-Player RPGs / Re: Tales of Graces F on: March 14, 2012, 07:44:27 AM
Quote
Asbel... I'm not sure yet. All I know right now is that I don't like his main outfit. It's like Final Fantasy drank too much and pucked all over him. Actually, that's how I feel about a lot of the designs. Too many (mismatched) colours, too many buckles, too many ribbons... There's just too much going on.

http://www.rpgfan.com/boards/index.php?topic=8952.msg226494;topicseen#msg226494

I'm generally not a fan of Mutsumi Inomata.  She does exactly what you described too often.  Sophie's 80s gym gear is not appealing.

Quote
Anyways, I made a few comments about it way back when....
Good Inomata Designs - the're few and far between.  I liked Tales of Innocence... they were probably the most tame bunch and looked appropraite to whatever.
But then you get...
http://www.rpgfan.com/pics/talesofrebirth/art-021.jpg (ew neck, let alone face)
http://www.rpgfan.com/pics/tod2/art-002.jpg (anemic, annorexic)
http://media.giantbomb.com/uploads/1/10459/718685-farah_large.jpg (green and orange c-c-c-combo, farm girl in a dress and kidz runners)

6562  The Rest / General Discussions / Re: RPGFan Community Photo Thread: 5th Anniversary Edition on: March 14, 2012, 07:39:02 AM
I use the expensive fluoride shit.  Always looking for a good tooth paste though.  I don't think any brand actually "whitens teeth"... except for actual whitening strips.  Anyone tried them?  I got through, at max, about 6/7 out of the 10 days you do it.  The sensitivity is absolutely brutal. 

Worst thing for breath?  Pizza with the garlic dipping sauce.  You can brush, chew the mintiest gum, brush again, drink soda, drink water, brush.... but you will not get rid of garlic breath after that shit.  But it's so damned good!!  What do you do?!!?
6563  Media / Miscellaneous Games / Re: Journey - thatgamecompany's new title on: March 13, 2012, 05:04:47 PM
So, is it true that is just two hours long? I usually dislike knowing how long a game is but I heard accidentally how long Journey was in a podcast and at the moment this seems like a $10 purchase for me.

Maybe I should wait for a discount in the store later. Though, those discount are always for PSN+ members... and I'm not one of them.

Two fucking hours!?!?!
I sometimes pay less for more at a movie theatre....! D:
I'm sure it'll be worth it, given nothing but rave reviews... just consider me a bit blue.
6564  Media / Single-Player RPGs / Re: Xenosaga 1, somehow not attracted..... on: March 13, 2012, 04:42:09 PM
Thanks Parn.

And Eus.  Yeah, I like being creative too... Donkey dick, shit eater, hairy-ass licker, clown shoe, pink nutted.  None with that same impact and leaning more towards a "ha" than an "ow".

... I would love to play the third game of this.  I remember liking the first game nonetheless.  For every way it was brilliant, though, it sucked so far the other way. 

The music was brilliant, when it was around.

I liked the battle system for the most part... Except that one boss in, I think, KOS MOS' head in EP1.  WTF.... How are you supposed to know that Shion has to kill it once, then it revives itself, then Jr has to land the second finishing hit.  To make things worse, I don't remember being able to see enemy HP, and you just had to keep track of it mentally. x(
6565  Media / Miscellaneous Games / Re: Journey - thatgamecompany's new title on: March 13, 2012, 04:25:57 PM
Got the theme for pre-ordering (meh), can't wait for the game.  I got a Gamefaqs forum window open to Journey so they can make the obligatory "IT'S UP!!!" post.
6566  Media / Single-Player RPGs / Re: XSEED bringing Ys: Oath in Felghana and Ys Origin to Steam on: March 13, 2012, 04:23:39 PM
AAAAAAUUUWWWGGGHHHHHH!!!! ♥♥♥♥♥!
6567  Media / Single-Player RPGs / Re: Xenosaga 1, somehow not attracted..... on: March 13, 2012, 04:09:28 PM
I thought there was a lot of potential for her.  Brainy confidence, or something.  She turned out to be an 80s nerd -- meek and hopeless.

.... can we tone down using the word "cunt" till there's a bad-enough male-equivalent?? T_T
I just hate that word....
...I guess I kinda get using it against Shion... she don't deserve many praises...
6568  Media / Single-Player RPGs / Re: Tales of Graces F on: March 13, 2012, 04:06:54 PM


He he he he he he he... haaaa hahahahahahaaha!!!
Mischief brought you here and I love it.
6569  Media / Single-Player RPGs / Re: Tales of Graces F on: March 13, 2012, 12:36:36 PM
Beat the first "big boss" in a dungeon.  Whooped my ass the first time.  Hint hint: get poison charms.

I love the game['s battle system] the more it goes on.  I gotta say, the 7 year gap....really makes the story a hard tale to take in... kinda full of pissy characters and sad situations. :(
C'mon guys!!  Let's all go pursue love 'n friendship 'n shit.
6570  Media / Single-Player RPGs / Re: Conception (Spike PSP Rpg) on: March 12, 2012, 12:11:11 PM
The kids look like they're no more than fucking five years old.... Still not comforting.  It's like preschool fieldtrip with dad taking you out to kill shit.

I dunno.... I liked how Venus & Braves handled the concept.  Since the game spans 1000 years, squad members (classes) can fall in love, get married, have a kid that has their stats.  Each character has a peak and a decline in their stats depending on their age.  Classy.  Makes more sense.

Again, I'll judge when I see gameplay.  The concept for this game is just too fucking bizarre.
Pages: 1 ... 436 437 [438] 439 440 ... 767


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!