Welcome, Guest. Please login or register.
September 30, 2014, 06:19:27 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
RPGFan Community Quiz!
Subject: Persona 3: FES
Prize: $20 eShop, PSN or Steam code
Date: 3rd October 2014 Time: 16:00 EST
332774 Posts in 13635 Topics by 2191 Members
Latest Member: Zaltys
* Home Help Search Login Register
  Show Posts
Pages: 1 ... 448 449 [450] 451 452 ... 699
6736  The Rest / General Discussions / Re: What's the haps? on: October 09, 2011, 08:47:48 PM
What the hell ever happened to Thoren anyway.

Isn't that Sagsacious T (or something like that).
6737  Media / Single-Player RPGs / Re: Atelier Totorie, Alchemist of Arland 2 announced for the PS3 on: October 09, 2011, 08:42:11 PM
Do not sweat over the time restrictions. The only thing that would be really tough to get on your first play through is the true ending. You can also easily break most of the games non boss encounters with Rorona, if you gear her up properly, which  is not hard to do.

I [think] I'm a year in... WHERE DO YOU GET EQUIPMENT FROM!>!??!  And money is pretty tight too often.  Tricky title!
6738  The Rest / General Discussions / Re: The NEW Game Journal on: October 09, 2011, 08:40:54 PM
Just got the "make flowers grow" power in Okamiden. I don't think I'm enjoying this very much.

I kinda wanted to get it... why the "meh"? :(
6739  The Rest / General Discussions / Re: What's the haps? on: October 09, 2011, 08:40:24 PM
Dude...is it really necessary to have those fucking obscenely large animated gifs as a sig? Not everyone has super high speed internet and super fast computer and that shit fucking kills my browser to the point it takes a full minute to go back a page.

Big sigs are tacky and look foolish. I agree with you but I turned them off since I got tired of having to adblock every new and retarded lazlo/kay/jubby eyesore I just turned them off

I like sticking to quotes; some good lines are said by the lovable cast of characters here. :D
6740  Media / Anime, TV, and Movies / Re: Recently Viewed Movies Episode 2: The Vampire Bites Back on: October 09, 2011, 07:44:12 PM
I liked The Dreamers. I think it was meant to be obscene and absurd. I'm still a little torn by the ending and the implications around it, but it was good. And yeah, Eva Green has a crazy large chest for a woman her size.

I liked it too, definitely for that absurdity.  The ending was interesting...  my implication was a kinda of three-way-draw.  The brother was all talk about rebelling, the sister would have rather killed all 3 of them to "dream" forever (I guess?) then have it end, and the foreign kid could never get with the sister because she wanted [erm] brother.
6741  Media / Anime, TV, and Movies / Re: Recently Viewed Movies Episode 2: The Vampire Bites Back on: October 09, 2011, 12:04:57 PM
I saw The Dreamers.  Lots of full-frontal, and thought that, while interesting, was stupid by the end.

I can proudly say I like my boobs over Eva Greens... but damn, for a slender woman, hers are big!
Why is it always more amusing to see a naked woman over a man?  Oddly enough, it's rarer to see a full-frontal man -- what's up with that??

Re-watched the Rock because works buds and I talked about it too much at work... "Winners go home and fuck the prom queen".
6742  The Rest / General Discussions / Re: What's the haps? on: October 09, 2011, 10:49:13 AM
Should I be worried?  Boy decided to bail on Thanksgiving fam dinner so he can play pool... with girls. x(
I'm kinda irked, even if I "kinda get it".

Quote
I got fucking wrecked last night and when that happens I always wake up early. Oh well... good gaming time not.

Bad decisions make great stories!  I'm sure you'll be a joy to work with haha

Eh, I don't know if you should be worried, but I would slap him with a rolled up newspaper and ask, "What the fuck are you doing?"

Yeah; boyfriend may need the newspaper thwack... more on the fact this sounded like a bad sitcom plot: the fat funny husband has to ditch some thing with the wife because he wants to play "golf with the boys".  *fistpalm*.

I didn't even mind at first, but lying to my family all night blowed ass.  I only lie when I need to escape my policeman dad's line of questioning that goes 20 questions longer than it should.

Poolhall Junkies is awesome for two reasons....


First: "I made a Freudian slip yesterday.
I meant to ask my wife to pass the butter...
but instead I said,
"You bitch! You've ruined my life!"

And Second: Christopher Walken's one-shot wonder shot.  He was even caught by surprise on it if you watch his reaction.  I do gotta see Hustler.
6743  Media / Anime, TV, and Movies / Re: Persona 4 anime? on: October 09, 2011, 09:01:37 AM
Y'know I never thought I'd be saying this about an anime character...but holy crap the protagonist looks too old. XD

FF8 cast... oh man.  Quistis looked 28 than 18.  Heh, and yeah, the main guy is a bit of a dud so far, but I'm guessing that was intentional.

Pretty good episode.  I'm curious how they'll handle some aspects of the game, social links and whatever other gameplay elements.  I like hearing a lot of the old music and seeing a lot of the same settings; I'm not too crazy on the date-by-date thing and face "face cut in"... feels too much like a tacked-on throw-back.

This anime doesn't look easy to animate, I'm sure the uniforms are a pain in the ass, I hope the animation doesn't get too bad as the series goes on.  But it looks great so far!
6744  Media / Single-Player RPGs / Re: Dark Souls on: October 09, 2011, 08:16:15 AM
I realllly wannna play this game, nothing but good things... well, good things and "so and so is a pain in the ass (ie; I'm dying a lot).  I gotta try to get a hand of Demon's Souls though.  One thing that makes me kinda sad (since I say challange in awesome) is that I heard multiplayer is a pain in the ass to hook up with a friend.
6745  Media / Single-Player RPGs / Re: Romancing SaGa (PS2) on: October 09, 2011, 08:14:47 AM
It makes sense to me to keep a game there if releasing it here means poor sales, and less future likelihood to release potentially better titles.  I'll miss that nostalgia factor of the handheld FF Legend/SaGa titles, but the remakes were kinda weird anime-injected remakes.  Not a terrible thing, I mean hell, I think remakes are awesome... shame the music wasn't up to snuff despite the better music software between then and now.
6746  The Rest / General Discussions / Re: What's the haps? on: October 09, 2011, 08:10:21 AM
Should I be worried?  Boy decided to bail on Thanksgiving fam dinner so he can play pool... with girls. x(
I'm kinda irked, even if I "kinda get it".

Quote
I got fucking wrecked last night and when that happens I always wake up early. Oh well... good gaming time not.

Bad decisions make great stories!  I'm sure you'll be a joy to work with haha
6747  Media / Single-Player RPGs / Re: Romancing SaGa (PS2) on: October 09, 2011, 01:40:37 AM
I should also mention that i love SaGa Frontier 1 and 2 a great deal. The first game was awesome, and 2 was such a cool story. Gustave was my favorite ps1 rpg hero for a long time.

Aaah, one of the main things I liked about the game.  It was pretty cool switching stories too, kinda leaves you wanting to see how the "next episode goes".   Gustave's story was a treat; love how he was "royalty" who overcame his world's handicap of being magic-less.  Purely inspiration. :D
6748  Media / Single-Player RPGs / Re: Romancing SaGa (PS2) on: October 09, 2011, 01:11:02 AM
  • Start Game
  • Pick hero
  • Start in village
  • Go into field
  • Make a left
  • Level 40 monster
  • Dead.
  • Restart?
  • No.  Return to store get some credit back.

I can't say I dug it.  There's non-linear, but then there's "I just die a lot and don't know what or where the fuck to go about anything".  Obviously, I didn't really sit and give it a go -- then again I didn't really muster up the care to do so.
The only SAGA game I liked was the 2nd one.

Minstrel Song had level scaling. I'm pretty sure you can't run into anything that's much stronger than you. Also it's seriously one of the easier saga games.
This

My main issue is also how it's a habit for the SaGa series to kinda "run" this way.  It's not personally a formula I liked from the start.
6749  Media / Single-Player RPGs / Re: Romancing SaGa (PS2) on: October 09, 2011, 01:05:26 AM
  • Start Game
  • Pick hero
  • Start in village
  • Go into field
  • Make a left
  • Level 40 monster
  • Dead.
  • Restart?
  • No.  Return to store get some credit back.

I can't say I dug it.  There's non-linear, but then there's "I just die a lot and don't know what or where the fuck to go about anything".  Obviously, I didn't really sit and give it a go -- then again I didn't really muster up the care to do so.
The only SAGA game I liked was the 2nd one.
6750  Media / Single-Player RPGs / Re: Atelier Totorie, Alchemist of Arland 2 announced for the PS3 on: October 07, 2011, 12:23:30 PM
This game is pretty basic, but kind of addictive.  Always leaves you with lots to do.  I'm a bit worried with the time-factor though, I hope I'm getting through "okay" and I'm making okay decisions and everything.

... I skip a lot of cutscenes -- so many, so pointless.  Am I actually missing something worth reading? =/

I'm loving the artwork, this has been a great direction for the atelier series to use Kishida Mel (even though most of girls have, like, NO hips haha).  This style works well for him.
Pages: 1 ... 448 449 [450] 451 452 ... 699


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!